مقالات

خواص فوق العاده کره بادام درختی

خواص کره بادام درختی برای بدن

کره بادام

گونه ای از کره است که از بادام درختی به دست می آید. این کره یک نوع غذای خمیری است که در دو نوع تولید می شود. نوع اول نرم است و تنها شامل کره می‌باشد و در نوع دوم تکه‌های خرد شده بادام نیز به کره اضافه می گردد.

خواص کره بادام درختی برای بدن

به گفته متخصصین، کره بادام درختی فواید بیشتری از کره بادام زمینی برای بدن دارد. به طور کلی تمام خواصی را که در مقالات قبل برای بادام گفتیم، در کره ی بادام نیز وجود دارد. در اینجا به اختصار به ذکر چند مورد از خواص کره ی بادام درختی اکتفا می کنیم:

• کاهش خطر ابتلا به آلزایمر
• کمک به کاهش وزن وکوچک شدن شکم
• پایین آوردن کلسترول و فشار خون و در نتیجه کاهش بیماری های قلبی
• شادابی و جوانی پوست به دلیل دارا بودن ویتامینE
• تقویت بینایی و درمان آب مروارید چشم
• شفاف کردن موها
• کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم به دلیل دارا بودن اسید فولیک
• کاهش دهنده ی قند خون و بیماری دیابت
• استحکام استخوان ها
• تقویت عملکرد ریه
• برای درمان زخم روده و مثانه و اسهال بسیار مفید است.
• پیشگیری از سرطان

مقایسه کره بادام درختی با کره بادام زمینی

کره بادام درختی منبعی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مقدار نسبتاً خوبی از چربی‌های سالم است. اگر ما کره بادام زمینی و کره بادام درختی را در کنار هم مقایسه کنیم، کره بادام درختی، به علت وجود فیبرها، ویتامین‌ها و مواد معدنی، مقدار بیشتری از مواد مغذی نسبت به کره بادام زمینی دارد.

همچنین هنگام تهیه ی کره بادام زمینی، برای طعم بهتر، مقداری شکر اضافه به آن می کنند. بنابراین، علاوه بر مواد مغذی کمتر، کره بادام زمینی چربی و کالری بیشتری هم دارد.کره بادام درختی را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید، این کره، غذای همه کاره، سالم و خوشمزه است که اگر در رژیم غذایی قرار بگیرد می تواند برای تان مفید باشد. همچنین برای کسانی که به بادام زمینی حساسیت دارند، کره بادام زمینی می تواند جایگزین مناسبی شود.

نکته کلیدی در هنگام خوردن کره ی بادام درختی این است که باید این کره را با مقادیر مناسب کربوهیدرات یا میوه‌های حاوی فیبر همراه کنید تا احساس سیری کرده و از غذای خود لذت ببرید، بدون اینکه زیاد بخورید.

خواص کره بادام درختی برای بدن

درست کردن کره بادام

برای تهیه ی کره ی بادام در خانه، ابتدا ۵۰۰ گرم بادام را با مقداری آب مخلوط کرده و کمی نمک روی آن می پاشیم و اجازه می دهیم تا یک شب خیس بخورد. با این کار هم هضم بادام راحت تر می شود و هم روغن آن راحت تر گرفته می شود. در مرحله ی بعد بادام ها را اب کشی کرده و آن ها را در دمای فر یا با استفاده از یک تابه خشک می کنیم. این کار باعث ترد شدن مغز بادام‌ها شده و در نتیجه راحت‌تر خرد می‌شوند. سپس بادام درختی خام را در مخلوط کن ریخته و دستگاه را روشن کنید.

به تدریج مشاهده می‌کنید که مغز بادام خرد شده و به دیوارهای دستگاه می‌چسبند. در این صورت دستگاه را خاموش کنید و کناره‌ها را به وسط جمع کنید. دوباره دستگاه را روشن کنید و تا زمانی که ترکیب داخل دستگاه شکل خامه‌ای به خود بگیرد، باید این کار تکرار کنید. این فرآیند ۱۰ دقیقه زمان خواهد برد. زمانی که بادام به اصطلاح روغن بیندازد و شکل خامه‌ای به خود بگیرد، می‌توانیم بگوییم که کار شما به اتمام رسیده است. توجه کنید که اضافه کردن نمک اختیاری است و می‌توانید آن را حذف کنید.

اغلب کرهی بادام زمینی را به صورت شیرین مصرف می‌کنند، برای این منظور می‌توان شیرین‌کننده‌هایی ازجمله شکر یا عسل یا خرما را نیز به آن اضافه کرد. می‌توانید از انواع روغن گیاهی از جمله روغن زیتون نیز در تهیه کره بادام درختی‌تان استفاده کنید. بدین منظور باید یک قاشق غذاخوری روغن را در مخلوط کن بریزید که اینکار به شروع تشکیل کره کمک می‌کند. به همین راحتی کره بادام درختی خانگی شما آماده است. هم چنین می‌توان تکه‌های خرد شدهی بادام را نیز در پایان به آن اضافه نمود.

اسنک کره ی بادام درختی

اسنک کره بادام درختی می‌تواند یک میان‌وعده عالی در نیمه صبح باشد و تا زمان ناهار شما را سیر نگه دارد. برای تهیه ی این صبحانه یا میان وعده ی مقوی دو عدد نان تست را بردارید و میوه هایی مثل سیب یا موز را برش دهید سپس آن ها را به همراه مقداری از کره ی بادام زمینی، روی نان تست بمالید و به صورت ساندویچ سرو نمایید.

برای طعم بهتر می توانید کمی عسل هم به آن اضافه کنید. به جای نان تست می توانید سیب را حلقه حلقه برش بزنید و کره ی بادام را روی آن بمالید و نوش جان کنید. همچنین یک قاشق غذاخوری کره بادام درختی با یک فنجان تمشک می تواند 11 گرم فیبر به شما بدهد کهاین میزان حدود 40 درصد نیاز روزانه شماست.

خواص کره بادام درختی برای بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *