انار نجف آباد

آنچه باید در باره کافه ارگانیک بدانید را بخوانید. کافه ارگانیک یک فروشگاه اینترنتی است که با تلاش و برنامه ریزی جمعی از کار آفرینان شهرستان نجف آباد ایجاد شده است و برای رساندن محصولات ارگانیک و طبیعی به دست عزیزانی که دسترسی مستقیم و قابل اعتماد به محصولات را ندارد، تلاش می‌کند. سعی ما در این مجموعه این است که تمام افراد جامعه در سراسر کشور بتوانند به محصولات سالم و ارگانیک دسترسی داشته باشند. 

در حال حاضر این مجموعه، طی چهارسال اخیر توانسته است جایگاه نسبتا مطلوبی بین فروشگاه‌های اینترنتی در سطح کشور به دست آورد. با توجه به اینکه درصد بالایی از کشاورزی نجف‌آباد هنوز به صورت سنتی کار می‌کند و محصولات تولیدی آن‌ها هنوز سنتی عرضه می‌شود لازم است بسته‌بندی و بازاریابی آن نیز جهت فروش و عرضه بهینه شود.

در واقع فروشگاه کافه ارگانیک حلقه واسط بین کشاورزان سنتی نجف‌آباد و روستاها و شهرستان‌های پیرامون خود و خریداران محصولات طبیعی و ارگانیک است. متاسفانه طی دهه‌های اخیر تبلیغ برای کشاورزی صنعتی شدت یافته است و کشاورزان برای افزایش تولید به سمت کودهای شیمیایی و سموم و… و بذرهای شیمیایی بعضا تراریخته رفته‌اند، از دیگر سو مصرف‌کنندگان محصولات سبز و طبیعی است که آمار آن هر روز افزایش پیدا می‌کند.

استقبال و تمایل بیشتر به محصولات سنتی از خود نشان می‌دهند و این امر در ایران و دیگر کشورها قابل ملاحظه می‌باشد. این مهم در سایت کافه ارگانیک نیز مشهود است، هر روز کاربران بیشتری به سمت محصولات عرضه شده در این سایت می‌آیند.
در مجموع با توجه به شرایط ذکر شده لازم است، محصولات تولیدی و اغلب خرد کشاورزان سنتی نجف‌آباد نیز جایگاهی برای بسته‌بندی و فروش در عرصه کشوری و جهانی پیدا کنند.

دلیل‌های ما برای راه‌اندازی کافه ارگانیک

از همان ابتدای پیدایش شهرستان نجف‌آباد، شغل اصلی مردمان این دیار کشاورزی بوده‌است. زندگی سالم و خوراک ارگانیک از اصول زندگی مردمان این شهر است. امروزه نیز با رشد جوامع بشری هنور مردمان این دیار به سبک سنتی کشاورزی و محصولات ارگانیک تولید می‌کنند.

معمولا محصولات این افراد توسط دلال‌ها خریداری شده و به هزینه‌های گزاف به واسطه‌های عمده فروخته می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با حذف واسطه‌ها محصولات سالم را به صورت مستقیم به دست مردم عزیزمان در سراسر کشور برسانیم. ما در راستای سلامت جامعه ایران گام برداشتیم.

اهداف و ضرورت‌ها

بادام نجف آباد
  •  بسته بندی و بازاریابی و فروش محصولات کشاورزان سنتی نجف آباد و درآمدزایی برای این قشر و ایجاد رونق اقتصادی
  •  تضمین و امنیت اقتصادی برای کشاورزان سنتی حتی از طریق پیش خرید و دلگرم کردن آن‌ها نسبت به کار و حرفه شان و کمک به رونق تجاری و اقتصادی کشاورزان و شهر نجف آباد
  •  معرفی محصولات نجف اباد و بالطبع کشاورزی نجف آباد و حومه به عنوان یک برند کشوری و جهانی (در حال حاضر تیران و کرون با فلفل دلمه ایی حتی در خارج از ایران شناخته شده است)
  • برگزاری رویدادهای فرهنگی مخصوص این حوزه ومعرفی محصولات غذایی آن شبیه رویداد فرهنگی بادام نجف آباد و معرفی این محصول به عنوان برند نجف آباد
  • سهولت دسترسی و رفع نیاز مردم به محصولات ارگانیک و طبیعی و سبز
  • ایجاد اشتغال به کار گیری نیروی کار بیشتری در این حوزه در حال حاضر به صورت مستقیم و غیر مستقیم حدود 60 نفر با این فروشگاه مرتبط هستند و کسب در آمد می کنند که در صورت گسترش، این تعداد به 300 نفر هم می تواند افزایش پیدا کند. لازم به ذکر است این افراد اعم از کشاورزان، زنان فعال در مشاغل خانگی (صنایع غذایی)، بسته‌بندی و بازاریابی و فروش هستند.
  • سوق دادن مردم به سمت محصولات سبز و طبیعی و ارتقا سلامت آنها
  • بهینه کردن محصولاتی که اغلب به علت ظاهری دورریختنی و غیر قابل مصرف تلقی می‌شوند، نظیر میوه “به” نجف آباد که اغلب به صورت ارگانیک و طبیعی عمل می‌آید.

در پایان از فروشگاه کافه ارگانیک دیدن نمائید.